Video; Radio Interview

In January, I stopped by my friends in Radio Randsfjord to have a chat and to give them the song they have been waiting for. I have always said that the first time I hear my song on the radio will be a huuuge day, and a reason to celebrate. So on the way home from the studio, I stopped and got a cute little bottle of champagne! I popped it when the song came on, and it was definitely a big moment… 🙂

So here it is: Another Song premieres on Norwegian radio, and I talk about the song, LIPA, my blog, why I would never enter X-Factor and my plans for the future. The interview is subtitled in English, and includes the whole song. =)

4 Comments (+add yours?)

  1. Susie
    Feb 16, 2011 @ 14:00:08

    Hei igjen:) Tusen tusen takk for svaret, det var mye mer enn det jeg håpte på! Gratulerer med å få sangen din på radio, kan tenke meg det er kjempe gøy!!

    Jeg har audition i Oslo i slutten av februar. Etter å ha lest det du skrev tror jeg at jeg muligens ligger litt dårlig ann, haha. Når det gjelder musikkteori er jeg kanskje på nivå 3 og jeg spiller så vidt piano og gitar. Men men, det blir sikkert en gøy opplevelse uansett:)

    Har aldri skrevet ferdig en hel låt, men har flere halv ferdige, så hvis jeg setter ræva i gir blir de kanskje ferdige til audition… Er egentlig mest nervøs for den teori prøven. Hvordan var den forresten? Ser for meg litt teori spørsmål og intervall test eller noe sånt, hmm.

    Tusen takk for tipsene, de kommer godt med;) Skal holde øye med deg i fremtiden altså, du har en ny fan!

    Reply

    • audreywilsen
      Feb 16, 2011 @ 18:51:28

      Så koselig! Jeg så du hadde blitt fan av meg på Facebook også, det liker vi! 😀

      Da er det om å gjøre å bare legge ut om at du skriver låter og ønsker å utvikle det mere, bare få fram at du i hvertfall er i gang med å skrive låter, og at du holder på å lære deg både gitar og piano. Bare måten man ordlegger seg har mye å si – si at du spiller gitar og piano og at det er noe du ønsker å jobbe mer med framover i stedet for å si at du kan LITT gitar og piano f.eks. Hvis du kjenner noen som spiller, be de om å gi deg en time eller to, så kan du si det på audition også, at du tar undervisning. Så lenge du klarer å vise et utviklingspotensiale og at du har lyst til å lære, stiller du automatisk sterkere. Det lønner seg nok for din del å velge én coverlåt som virkelig viser stemmen din i all sin prakt, som du er komfortabel med å synge og som du virkelig KAN, heller enn å sikte for høyt å virke usikker, og hvis du får til å skrive ferdig en egen låt i tide, bruk den. Egne låter er alltid bra! 🙂
      Et spørsmål du risikerer å få, er noe sånt som “Hvorfor mener du du er god nok til å gå på LIPA?” Så tenk på et svar til det. Egenart, vilje til å jobbe med forskjellige mennesker, bla bla bla… Det beste tipset jeg kan gi deg er bare å være selvsikker og snakke om dine sterke sider, uten å virke alt for cocky. Litt cocky må man jo være, haha… Men over alt – smil! Det sier sikkert alle. Men det er utrolig viktig. Smil og si thank you og please hele tida – nordmenn virker ofte litt frekke i England fordi vi ikke er vant til sånt. Men det kommer. ;P
      Håper jeg ikke skremmer deg nå altså – det er overhode ikke så skremmende som det kan virke, og de er hyggelige folk alle sammen. Nevn gjerne at du har hatt kontakt med meg, så bryter du kanskje isen og de har en til ting å huske deg for.
      Når det gjelder teoriprøve så hadde faktisk ikke jeg det. Vet ikke åssen det er på Oslo-audition, for jeg hadde jo audition her, og dessuten visste de jo at jeg hadde grade 5 fra året mitt på pop dip. Men ja, hvis det er en prøve så blir det sikkert hovedsaklig intervaller og tonearter og litt rytme og sånn. Småtteri. 😉

      Du må si fra åssen det går da, og bare spør hvis det er noe mer du lurer på! Og LYKKE TIL!! 😀
      Klem

      Reply

  2. Susie
    Feb 18, 2011 @ 18:02:40

    Åh, wow, tusen takk:D Setter utrolig pris på at du gidder å ta deg tid til å svare masete meg! Haha. Klem!

    Reply

    • audreywilsen
      Feb 27, 2011 @ 13:32:00

      No problem, som sagt bare gøy å hjelpe mulige fellow LIPA-nordmenn!;) Hatt audition enda?? Jeg er spent, du må si fra hvordan det går! Og hvem du har audition med og sånn! Hvis du ikke har hatt den enda, LYKKE TIL nok en gang. Klem*** 🙂

      Reply

Leave a Reply

