All I ever got out of chemistry

I might regret this post… But here’s the deal; I used to be in an R&B group. Boom.

We dreamt big, and I have written a lot of R&B / Hip Hop songs in my time, but they, and we, never got anywhere. That’s why, when I had to record a song for a Sound Recording project at LIPA last year, I decided to brush the dust off of one of my old rap songs. It was the least I could do – I mean, the song has been there, all finished inside my head, since that double lecture in chemistry 8 years ago. I wrote the whole song in that class, and I have always said that’s all I ever got out of chemistry.

Aaanyway… I always knew exactly how I wanted it, but I never had the tools to bring it to life. Well, the opportunity came, and just for fun, and from a tiny little sting of guilt I guess, for moving so far away from that old version of me, I grabbed it. So here it is. A blast from the past, my ode to myself and my forgotten dreams;

Behind Closed Doors.

Enjoy. 😉

Behind Closed Doors by AudreyShine

Lyrics, music and rap vocals: Aud J. Wilhelmsen
Piano and chorus/backing vocals: Becky Godlee
Guitars and bass: Daniel Drumm
Drums: Luis Duhart
Additional vocals: Dani Pedro and Brett Patterson Lehrman
Recorded, engineered and mixed by Aud J. Wilhelmsen and Becky Godlee

4 Comments (+add yours?)

  1. katrineiusa
    Nov 14, 2010 @ 17:24:02

    Hallo! Må bare si at jeg likte sangen din kjempegodt! Og bloggen din generelt. Håper jeg kan komme meg til Lipa en dag, BA i music er drømmen, men vi får nå se om jeg kommer inn! Egentlig lurte jeg på en ting også; vet du om det er mulig å få tak i en skolerute eller en kalender av noe slag? Og forresten: har du tatt noen utdanning innen musikk før du søkte på Lipa?

    – katrine 🙂

    Reply

  2. Audrey Wilsen
    Nov 14, 2010 @ 17:45:48

    Hei Katrine! 🙂

    Tusen takk! Denne låta er milevis fra den musikken jeg holder på med nå, men det var absolutt gøy å spille den inn, for “gamle dagers” skyld. Jeg kommer til å legge ut flere av mine nyere låter etter hvert! 😉
    Når det gjelder LIPA er det absolutt noe jeg kan anbefale. Et fantastisk inspirerende sted å være når musikk er drømmen. Hva slags musikk driver du med?
    Hva mener du med kalender? Hva kurset inneholder av fag og sånt? Du kan gå inn på http://www.lipa.ac.uk, der står det mye generelt om de forskjellige kursene de tilbyr. Eller så kan du sende meg en mail på audrey.wilsen@gmail.com hvis det er noe mer konkret du lurer på, så kan jeg fortelle deg mer om mitt inntrykk og opplevelse av det. =)

    Ser at du studerer i utlandet selv i år? Hva gjør du der? Jeg drømte alltid om å dra på språkreise/ta et år på high school i USA, håper du koser deg! =)

    Audrey

    Reply

  3. Audrey Wilsen
    Nov 14, 2010 @ 19:52:24

    Og forresten, jeg gikk musikklinja på videregående, det er den eneste utdanninga jeg har tatt på forhånd. Og det er lenge siden (jobba i fem år før jeg begynte på lipa. =) Det eneste de har som “krav” er at man har grade 5 music theory før man begynner. =)

    Reply

  4. Miles
    Nov 15, 2010 @ 16:18:19

    I love this! makes me smile 🙂

    Reply

Leave a comment